fredag 12. mars 2010

Sjokolade cookies
Jeg fikk så lyst på noe godt i går. I kjøleskapet hadde jeg en plate kokesjokolade, og istedenfor å bare spise den som den var, ville jeg lage sjokoladekjeks. Fant oppskrift på GodMorgenNorge sine sider, men har forandret noe i mangel av ingredienser. Synes selv at de ble kjempegode.

Til ca.50kjeks (Jeg lagde et brett med store cookies bare for å late som om jeg var på restaurant. Da blir det nødvendigvis noen færre)

150 g mykt smør
100 g brunt sukker (kan erstattes med hvitt, hvis du ikke har brunt)
200 g hvitt sukker
ca 150 g hvetemel
1 ts hjortetakksalt
1 ts vaniljesukker
ca 1 dl o`boy (jeg slumpet oppi en dæsj, så er litt usikker på mengden. O`boyen som jeg brukte var sånn uten sukker, men det skulle vel ikke ha noeå si...)
1 plate kokesjokolade som hakkes i små biter.

Smør og sukker røres hvitt. Deretter blandes alle ingrediensene sammen. Kjeksene settes med teskjeer på bakepapir og stekes ved 180grader i ca.12min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar